i
SK.Sungai Dua
73200 Gemencheh
Negeri Sembilan
NBA 5009
06-4348797






 

 

 

 

 

 

 

 

 



 


                 TIGA SEKAWAN

Ada tiga orang budak lelaki nama mereka ialah masalah,bodoh dan sopan santun.Pada suatu hari masalah hilang, bodoh dan sopan santun melaporkan hal itu ke balai polis,apabila tiba disana sopan santun tunggu diluar manakala bodoh masuk ke dalam balai.


Polis      : Nama encik siapa?
Bodoh   : Bodoh tua,
Polis      : Apa tolong cakap denagan jelas                sedikit!
Ibu      : Bodoh tuan,
Polis    : eh,mana pergi sopan santun awak?
Bodoh : Dia ada diluar tuan,
Polis    :Awak datang nie nak cari masalah ke ?
Bodoh :Eh,macam mana tuan tahu?
Polis     :Tension,Tension!!!


 

         Antara Mawi dan Felix

Felix      : Mawi nak dengar satu                cerita tak ?
Mawi     : Nak ceritakanlah kat aku..
Felix       : Nantilah selepas aku balik                tengok wayang..
Mawi     : Kurang asam ..ke ?
Felix       : Eh,,kau kurang asam ke???
Mawi     : Malaslah layan kau, baik               aku layan kerbau dekat               sawah ..tu..
Felix      : Oh! baru aku tahu..kerbau                boleh bercakap..
Mawi : !!!!!!(Geramnya)dalam hati..

 

         1 X 1
Pada suatu hari cikgu bertanya kepada Shahfizi

Cikgu     : 1 X1 berapa?
Shahfizi  : tak tahu cikgu.
Cikgu  :Balik rumah nanti tanya pada                 keluarga kamu.Esok pagi saya tanya                 kamu.
Di rumah.

Shahfizi : Ibu satu x satu berapa ?
Ibu      : Nasi goreng,nasi goreng..
Shahfizi    : Abang 1 x 1 berapa ?
Abang     : Diamlah !!
Shahfizi : Kakak 1 x 1 berapa ?
Kakak : Let's go baby..
Shahfizi : Ayah 1 x 1 berapa ?
Ayah : pukul sama dia...

Disekolah..

Cikgu : Shahfizi 1 x 1 berapa ?
Shahfizi: Nasi goreng ! NAsi Goreng !
Cikgu : Kamu mempermainkan cikgu ye!!
Shahfizi : Diamlah!
Cikgu : Saya akan bawa kamu ke bilik guru             besar.
Shahfizi : Let's go baby....
Guru besar : Apa yang telah kamu buat terhadap guru kamu..
Shahfizi : pukul sama dia!pukul sama dia !...
Cikgu dan guru besar : ??????pening..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Laman Web ini diselenggarakan di Unit ICT Makmal Bestari sk-sungaidua.edu.my     

Sebarang pertanyaan berhubung sk-sungaidua.edu.my sila hubungi nizammuhamad@hotmail.com atau telefon
06-4349876

 



      TEN PLUS TEN PLUS TEN
Seorang guru ditugaskan untuk mengajar tahun satu matematik dalam bahasa Inggeris.Dia menerangkan kepada murid-muridnya konsep campur.Selepas itu,dia pun bertanya..

Cikgu Adi : "Ok,class !What is ten plus                     ten plus ten ?Can you                    answer Shahiran?"
Shahiran      : "Sorry,sir,I dont't know ?"
Cikgu Adi   : (Susahlah macam                     nie).berkata dalam hati .                  Selepas beberapa minit                    Elliyana memberanikan diri                    untuk menjawab soalan itu.

Elliyana       : Sir can, I answer the                    question.?

Cikgu Adi  : Of couse ! Good Elli what                    is the answer.

Elliyana      : Ten plus ten plus ten is ten                    ten ten...

Cikgu Adi      : ??????betul ke nie...


            PUKUL BERAPA ?

Raja Nasriq : Selamat pagi tuan
Polis            : Selamat pagi
Raja Nasriq : Saya nak alaporan tuan.
Polis            : Laporan pasal apa ?
Raja Nasriq : Kawan saya saya                      dibaham harimau tuan.
Polis             : Pukul berapa ?
Raja Nasriq : Eh harimau tak                      pukul..tapi terkam
Polis            : habis tu ....
Raja Nasriq : eh tak habis tuan..tinggal                     tuan
Polis           : eee.tak paham soalan                     ke....

 

 

 




                         7 + 11
Cikgu Umi adalah cikgu matematik tahun 1.Pada suatu hari,cikgu umi telah masuk ke tahun 1.Lalu bertanya satu soalan....

Cikgu Umi : Today, I want to ask you some question.
Faiz : what question, teacher ?
Cikgu Umi : Ok, I tell the question ,the question is 7 + 11 =
Semua murid tahun 1 tidak mengangkat kecuali Zaidi Mansor.Selepas itu cikgu umi menyuruh Zadi Mansor menajawab soalan itu.
Zaidi : The answer is seven eleven.
Cikgu umi : seven eleven,teacher.
Cikgu Umi : Ah,seven eleven,,Geramnya.




                   DUIT DULU
Ada seorang budak perempuan ingin menonton cerita lucu.Tiba-tiba ada seorang kakak lalu meminta duit daripada budak perempuan itu.

Amoi : Adik,tidak boleh masuk kalau tiada duit.
Wafiyah : kenapa ? kalau tiada duit dulu saya tidak boleh masuk.
Amoi : kalau wafiyah ada duit dulu baru boleh masuk.
Amoi : kalau tiada duit dulu wafiyah tidak boleh masuk.
Wafiyah : Amoi,saya tiada duit dulu tapi saya ada duit sekarang.
Amoi : Arg!!!!(Gerammnya)...
      .